Co sprawdzi się w roli drugiego śniadania?

Wiele osób zastanawia się nad tym, co zjeść na zdrowe drugie śniadanie. Interesujących rozwiązań do wyboru jest jednak całkiem sporo. Można postawić na kanapki z dodatkiem zdrowych, pełnych witamin past warzywnych. Godne polecenia są także owsianki, zarówno te na mleku krowim, jak i roślinnym. Warto serwować je w szczególności z owocami sezonowymi oraz z orzechami i pestkami.

Jak przygotować zdrowe kanapki na drugie śniadanie?

Na drugie śniadanie można przygotować kanapki z pastami warzywnymi. Warto wykorzystać chleb żytni na zakwasie bądź bułki z pełnoziarnistej mąki pszennej. Wśród past warzywnych godnych polecenia, na uwagę zasługuje hummus. Powstaje on z bogatej w białko cieciorki z dodatkiem oliwy z oliwek oraz tahini. W hummusie znajduje się sporo witamin, takich jak witamina A czy witaminy z grupy B. Kolejna pasta warzywna o intrygującym smaku, powstaje z czerwonej soczewicy. Jest ona polecana w szczególności osobom będącym na diecie lekkostrawnej. Czerwona soczewica należy bowiem do strączków, które nie trawią się ciężko. Na wybrany przez nas rodzaj pieczywa, należy nałożyć odpowiadającą nam ilość pasty warzywnej. Kanapki warto udekorować kiełkami brokułu lub lucerny.

Jak krok po kroku stworzyć przepyszną owsiankę?


Jeżeli przepadamy za słodkimi drugimi śniadaniami, możemy przygotować przepyszną, pełną witamin owsiankę. Do jej przygotowania potrzebne będą nam: mleko, płatki owsiane, owoce oraz orzechy lub pestki. Płatki należy gotować przez kilka minut na mleku krowim lub roślinnym. Następnie, do ugotowanej owsianki warto dodać świeże owoce, najlepiej sezonowe. Całość można udekorować posiekanymi drobno orzechami bądź pestkami. Miłośnicy czekolady mogą dodać do owsianki kostkę startej gorzkiej czekolady. Jeżeli chcemy posłodzić owsiankę, wykorzystajmy miód z pasieki bądź ksylitol. Nie używajmy natomiast cukru rafinowanego. Owsianka najlepiej smakuje na ciepło, dlatego warto ją zjeść od razu po przygotowaniu.